Alla inlägg under september 2009

Av Obama Johansson - 3 september 2009 12:55

Besökte socialjouren för södertörn innefattar Hudinge där jag obama levt större delen av mitt liv. Döm om min förvåning när jag för tredje gången i mitt liv möter socionom sune guttman, samma sekund som jag ser den förstår jag att mitt besök inte kommer att vara livsuppehållande för mitt vidkommande. Förra gången kunde han inte överpröva biståndsarbetarna birgitta nordins och christina östlings beslut utan motade hem mig med varm hand till mitt boende som inte varit uppvärmt på ett halvår, går att läsa iföregående innlägg. denna gång hade han inte "mandat att skriva en rekvision" till apoteket så att jag obama kunde hämta den för mitt livs viktiga medicinen han kunde som en ynnest skriva ut en mat rekvision till frukost idag påmorgonen sedan fick jag ordna resten på annat håll, då ringde jag en god vän polisman som brukar hjälpa mig i kontakter med myndigheter, polismannen ringer socionom sune guttman på socialjourens telefonno:7784860 och försöker övertyga sune guttman att jag är i behov av min hjärtmedicin, lite mat samt fotogen till gaskammarens uppvärmning men socionom sune guttmans "mandat" sträckte sig inte så långt. Min gode vän polismannen sade att jag får göra ett nytt försök i kväll, det ska jag försöka.

 mvh

obama

ps.ingen el ennu? 


Av Obama Johansson - 2 september 2009 14:16

Andra gången i mitt liv jag möter sune guttman var på socialjouren polishuset flemingsberg jag hade blivit utkastad från slagsta motell socialvårdarn birgitta nordin och biståndsarbetaren christina östling ville inte betala för mitt boende där, " varmt och gott desutom med dusch" jag hade ingen aning om att jag skulle bli vräkt från motellet en fredagskväll, men mina beskyddare birgitta nordin och christina östling kunde förstås inte lastasatt vräkningen inföll så oturligt att det inte gisk att komma i kontakt med socialbyrån. dessutom hade dessa mina beskyddare birgitts nordin och christina östling "påpasligt" skrivit till socialjouren och omtalat att om obama johansson skulle dyka upp hos socialjouren medelas att han ev skulle ha egna pengar att betala fortsatt boende på motellet. att alt detta bara sker av en händelse är ju en himla "otur". När jag obama på fredagskvällen tar mig till socialjouren för att få hjälp att bo över hälgen ser jag till min fasa att mannen som kallat mig för beväpnad vid mitt första möte med socialvården är samma man som släpper in mig hos socialjouren sune guttman. Jag beskriver mitt ärende och ber om hjälp till och med måndag då jag ev kunde kontakta odrinarie biståndsarbetare birgitta nordin och christina östling Jag talade om att mitt ordinarie boende inte varit  uppvermt på några månader och att jag inte hade pengar att köpa ens en liter fotogen, vilket denne sune guttman på det varmaste beklagade dessutom sade han sig inte ha mandat att överpröva bistånds arbetarna birgitta nordin och christina östlings avböjande skrivelse till socialjouren. Då jag påpekade att det inte var min avsikt att sune guttman skulle göra länsstyrelsens arbete ,utan bara hjälpa mig att bo kvar på motellet över hälgen , önskade han mig en varm helg i mitt ordinarie boende varpå han hjelpte mig med fast hand ut i kylan för en kall vandring till min kalla boning.

mvh

obama

ps. ingen el ennu

Ovido - Quiz & Flashcards