Alla inlägg under september 2009

Av Obama Johansson - 9 september 2009 15:28

I går fick jag ett konstigt telefonsamtal från någon som inte presenterade sig dessutom var det från dolt nr altså hemligt denna någon pratade svenska men som jag uppfattade det försökte vrenga till språket med någon slags rotvelska.  Innan jag började med bloggen sade en annan som bloggar att man kunde få konstiga samtal att det fins kufar kvinnor som men , som gillar att hota folk som bloggar . Så jag var till polisen och gjorde en polisanmälan. Den som ringde till mig ville vist att jag skulle få grissjukan eller kosjukan eller i vilket fall somm helst lät det som en önskan att jag skulle bli drabbad. I vilket fall som helst är det aldrig rätt att hot någon, nog om detta . Jag har en bekant som har en video kamera han föreslog att vi skulle göra en videofilm hemmifrån mig där jag bor, när jag lagar mat och äter i gaskammaren likadant när jag på kvällarna ligger i min lusbedd och läser aftonbladet med pannlampa på huvudet, stearinljus på natttygsborde och fotogenvärmaren spyr ut sin rök och sot i gaskammaren. Det finns någonting som heter youtube där man kann lägga ut filmer somm man tagit och man vill sprida till andra,  då om inte förr kanske mina kära social eller bistånds arbetare ser hur jag framlever mina dagar och framför allt nätterna i överdådig lyx. Jag har bett socialpersonalen samtliga genom åren att göra ett hembesök i gaskammaren men dom har med varm hand vänligt men bestämt avböjt, varför har jag alltid undrat över jag har erbjudit socialpersonalen att av mig låna fick lampor samt regn

kläder så är det ingen risk att dom får sot på sinna kläder, men nej det har inte varit intresant dom har som sagt var avböjt närmare kontakt med mitt boende i gaskammaren .

mvh

obama

ps.ennu ingen el. varit utan medisin i en vecka går bra?

  

Av Obama Johansson - 8 september 2009 11:29

SEDAN JAG BLEV UTAN STRÖM FÖR MÅNGA ÅR SEDAN HAR JAG OBAMA INTE KUNNAT ANVÄNDA MIN MODERNA MULLTOA ANNAT EN TILL ATT SAMLA DAMM. MEN OM DET VISAR SIG NU EFTER FEMTIELFTE GÅNGEN SOM SOCIAL ELLER BISTÅNDSARBETARNA BIRGITTA NORDIN OCH CHRISTINA ÖSTLING SAGT ATT STRÖMEN SKALL KOMMA.IFEBRUARI MÅNAD SKULLE STRÖMMEN KOMMA INOM TVÅ DAGAR DÅ SKULLE ÄVEN BOSTADEN VARA VARM . MEN VARM BLEV INTE BOSTADEN FÖRENS I BÖRJAN PÅ JUNI OCH DET BERODE INTE PÅ MINA OMTENKSAMMA VÄLGÖRARE UTAN HADE NOG SNARARE MED VÄDERLEKSTJÄNSTEN ATT GÖRA. MEN DET ÄR INGEN IDE ATT BÄRA IN MULTOAN ENNU , DET HAR VISSERLIGEN INTE GÅTT MER EN ETT HALVÅR SEDAN JAG BLEV LOVAD STRÖMM DEN HÄR GÅNGEN. OCH DEN SOM VÄNTAR PÅ EN VARM OCH GOD TOALETT VÄNTAR INTE FÖR LÄNGE , "GAMALT ORDSPRÅK FRÅN SOCIALVÅRDEN"   MEN DET ÄR JUST DET ATT SNART ÄR VINTERN HÄR OCH DET DRAR KALT OM ENDAN NÄR SNÖN YR JAG VET JAG HAR PROVAT NÅGRA ÅR, MEN MAN LÄR SIG MED SJUNKANDE KYLA ATT KLÄ SIG EFTER KYLAN NÄR MAN UPPSÖKER UTEDASSET.MEN ÅLDERN TAR UT SIN RÄTT, JAG BLIR INTR YNGRE OCH DET MÄRKS MED TILLTAGANDE PROBLEM MED HJÄRTAT, ALERGIER, ASTMA, GIKT OCH LITE ANDRA SMÅSKAVANKER SOM ATT ÖGONA RINNER SOM EN FÖLJD AV NÅGRA ÅR MED FOTOGENUPPVÄRMNING OCH SOTEN TILLLIKA AVGASERNA SOM JAG INTE KOMMER UNDAN, MEN NOG OM DETTA JAG SKA GÅ UPP FRÅN LOPPKORGEN  GÅUT FRÅNGASKAMMAREN OCH NJUTA AV DEN FINA HÖST FÖRBEREDANDE DAGEN

MVH

OBAMA

PS. ENNU INGEN EL ELLER MEDISIN.     

Av Obama Johansson - 7 september 2009 15:41

När man skickar signaler skall dom vara tydliga som borgeligheten uttrycker sig. Var sak på sin plats. En inblick i en tidlös omvårdnad kanske en del tycker

Av Obama Johansson - 7 september 2009 13:54

Nu har jag varit utan hjärtmedisin i sju dagar .

Tre gånger har jag obama skrivit och sökt hjälp om stt bli inskriven hos social eller biståndsavdelningen igen sedanjag blev avskriven, minna ansöknings brev finns till påseende på bloggen. Om jag hört ifrån någon eller fått brev , rent ut sagt inte ett jävla dugg. Hur kan biståndsarbetarna ta SÅ "lett" på sitt uppdrag att hjälpa socialfallen att dom tömmar varje dag på rättssäkerheten och då menar jag obama FLERA gånger om dagen.  mitt hemland har nämligen ratifiserat Förenta Nationernas Förbunds direktiv om att  Demokrati skall råda såsom menskliga fri och rättigheter, med det menas inte att social och biståndsarbetare har FRIheten att behandla socialfallen som dom vill utan attsocialfallen skall bemötas respektfult och med den värdegrund hela värden föreskrivs att handla efter.Kanske något för birgitta nordin, sune guttman,

christins östling, frida vendel, marika löfman, voukko segerström"du som är svensk vet väl hur det här fungerar"  att ta efter.

Jag har sökt hjälp hos socialjouren tre dar i rad deras behandling av socialfallen med deras syn på värdighet finns att läsa i tidigare innlägg.

 Cansermedisinen som jag fik ärva efter en död fru går skapligtatt dricka, makaronerna har funkat .Medisinerna för mitt hjärta går tydligen att vara utan åkså det stramar ibland i hjärta det är det ända så det ska nog gå bra till den artonde hoppas jag. annars slutar jag att blogga!

mvh

obama

ps.ennu ingen el?







Av Obama Johansson - 4 september 2009 14:43

I dag när jag obama var ute i centrala Huddinge träffade jag en gammal vän hans fru dog i canser för något år sedan , han drog sig till mines att han hade en kartong med någon slags näringsdryck som frun hade fått inan hon dog . är man hungrig får man inte vara finkänslig och rynka på näsan utan äta vad som bjuds så för en stund sedan var jag hem till honom och hämtade enkartong som han inte hade kastat gratis är fint. visserligen var sista förbrukningsdagen för ett år sedan men nöden har ingen lag och det som inte dödar en stärker en. så nu mina kära biståndsarbetare och socialarbetare birgitta nordin,   christina östling ,sune guttman och frida vendel ska jag väl klara mig några dagar till desutom fick jag ett paket 3minuters makaroner samt en flaska T sprit till mitt campingkök så nu blir det både makaroner och medicinsk canserdryck visserligen lite gammal men men......

mvh

obama

ps.ennu ingen el, men lite mat nu fattas bara medicinendet har jugått utan i tre dar det bör vel gå några dagar till.....?

Av Obama Johansson - 4 september 2009 13:57

I Tisdags var det en dam påsocialjouren hon kunde inte hjälpa mig med varken mat medicin eller fotogen till gaskammaren för hon var ensam.

i Onsdags var det socionom sune guttman som bemanade socialjouren han var åkså ensam men kunde inte hjälpa mig med mat eller fotogen till gaskammaren men det berodde inte på att han var ensam utan sune guttman hade inte mandat att hjälpa ett socialfall i nöd ? medicin är dyr ??

i Torsdags gick jag obama dit igen på uppmaning av min gode vän Polismannen treffade frida vendel titel okänd hon var inte ensam men trotts det kunde hon inte hjälpa mig med varken medicin , mat eller fotogen till gaskammaren.Hennes motivering var att hon tittat i datan och för några månader sedan hade jag obama ett överskott på 2000kr attden felräkningen var gjord av birgitta nordin som enligt egen utsaga älskar att jobba med pengar var inte relevant för mitt liv och hälsa, så frida vendel tackade för besöket och önskade mig lycka till.

mvh

obama

ps.ennu ingen el, dessutom numera ingen mat ingen medicin eller fotogen till gaskammaren. 




Av Obama Johansson - 3 september 2009 19:00

En kristdemokratisk politiker tillika socialnämndens ordförande marie litholm (kd) i Haninge vill kemiskt kastrera missbrukande kvinnor det framgår inte vilken sorts missbruk kvinorna ska uppvisa spel missbruk, sex missbruk drog eller alkohål missbruk eller kan det vara mat missbruk "magarna kan svälla ej att förvexla med havandeskap" Men den stora frågan är vilken nästa kategori som blir föremål för kastrering . När Sverige förra gången införde kastrering var Nasityskland med kanslern Adolf hittler god vän med Sveriges politiker och gemensamt med Hittler tyskland instiftades Rashygieniska Institutet. Om det inte är bekant ska jag obama friska opp minnet lite gran, några av dom som blev kastrerade samer, efterblivna, mongolider, oliktänkande, mindre bemedlade samt homosexuella med många fler. Jag hoppas att dessa uttryck för en rasistisk förvirrad socialnämndens ordförande marie litholm(kristdemokratisk) representant är hennes egen, mendet kan ju åkså vara en underliggande agenda som bara råkade halka ur marie litholm skulle ju vara intresant att höra kd ledaren Göran Hegglunds beslutande åsikt.

mvh

obama

ps. ingen el ennu.

Ovido - Quiz & Flashcards