Alla inlägg den 26 september 2009

Av Obama Johansson - 26 september 2009 19:25

I nästan tio år har socialtjensten" hjälpt" mig att ordna mitt liv till det allra nödvendigaste, trots deras röveri och ovilja att" hjälpa", om dessa socionomer inte uppfattar vikten av sitt arbete, till och med reglerat i FN konventioner som mitt hemland Sverige rattifiserat, FRI OCH MENSKLIGA RÄTTIGHETER FÖR VÄRLDSMEDBORGARE, gäller kanske inte i Sverige???

Vi får se vad justitie ombudsmannen kan åstadskomma?? Frammåt måndag lämnas en anmälan till LÄNSSTYRELSEN, för prövning, vi provar alla iSverige förekommande lagliga medel, sedan blir det Europa domstolen! Tack Sofia ! Din och Pernillas fina artikel om dig och Din familj, i Mitt i Huddinge gav mig ny näring att kämpa vidare, lev väl Sofia med familj, och Pernilla, en STOR ELOG! till en grävande journalist.

mvh

obama

Ps ennu ingen el? osv. osv.

Av Obama Johansson - 26 september 2009 00:19

I det här fallet är det en lillesysters syn som kommer i dagen övertydligt, jag obama anländer glad i håge till en för mig ny bekantskap, bistånds kontoret i Skogås blev nerskuret, troligen i besparingsyfte, samtliga godhjärtade socialtjänstarbetare överförs troligtvis till arbete och försörjning, det ska tydas, samtliga biståndsarbetare har fortsättningsvis ARBETE OCH FÖRSÖRJNING, hur det gick med socialfallen förteljer inte historien??????

I mitt fall efter att jag blev rövad på sex månaders retroaktiv pension, tyckte väl någon att jag kanske "ali " ? inte att förväxla med KEMISKE ALI fick hängas med enstund till. Alltnog jag obama annländer till  mitt nya vattenhål

det första som händer när jag frågat efter denna min nya välgörare, en för mig obekant kvinna innfinner sig på andra sidan en glasvägg och säger följande adreserat tillmig, du som är Svensk vet vel hur det här går till, det visade sig sedan damen gått, att dena någon var min nya bistånds arbetare, att hon desutom hade ett namn VOUKKO SEGERSTRÖM  talade en dam, som  jag kände igen sedan skogås om. Ja så kan det gå till i biståndets tjänst, jag hade tydligen gjort ett fruktansvärt misstag, tidsbokning!....... socialen ske pris, göraldrig om detta grova övertramp igen, fy skäms socialfallet!!!!!!!!!! Mitt första möte. Efter någon vecka presenterad vi oss? Finnskan och Svensken?

mvh

obama

ps ennu ingen el, sömnen tränger sig på God Natt även voukko, sov gott.

Ovido - Quiz & Flashcards