Alla inlägg den 17 september 2009

Av Obama Johansson - 17 september 2009 17:04

Jag kommer från södertälje sjukhus nyopererad i magen efter en lite mera en fyra timmar lång operation, efter att sjukhus personalen reagerat över att socialbyrån i Huddinge hopsydd som jag var skulle skicka hem mig till gaskammaren, dessutom hade jag en begynnande sjukhussjuka i operationssåret. Den begynande sjukhussjukan bekämpades med kopiösa mängder antibiotika av olika sorter, varpå jag obama sket som vatten som sprutar ut ur en slang, men socialbyråns personal gav sig fan på att jag skulle bo hemma i gaskammaren. Men den underbara personalen på Södertälje Sjukhus pressade Huddinge att till sist akut hyra in mig på Slagsta motell tills vidare, fick åka sjuktransport dit på Sjukhusets bekostnad Huddinge socialbyrå var inte intreserade att delta, så var det med det. När jag bott på Slagsta motell ett par veckor, en underbar personal, blev jag tillsagd att åka och titta på ett annat BILLIGARE  boende något slags uppsamlingsläger för allehanda stackars hemlösa, frigivna fångar, och andra som har haft och fortfarande har ett helvete. Detta Hotell som på nått sätt hyrs av Huddinge socialbyrå annsåg socialvården duga som bostad åt en nyopererad sjukpensionär med begynande sjukhussjuka. När vi klev ur bilen utanför dörren, blev vi tillfrågade om vi ville köpa knark av bra kvalitet?? Jag vet inte om alla bodde där eller var på besök, men det var mycket folk i rörelse där för att inte tala om barnen som tumlade omkring i koridoren på övre plan. Vi pratade med några som vistades där frågade hur det var att bo där svaren var väldigt skiftande, men en berättade om två stycken som varit osams om vem som skulle använda någon köks platta eller nått före den andra , det hela hade urartat till en uppgörelse med kastruller och stekpannor i huvudena på varandra , hur historien slutade förteljer inte historien, om det blev häktning eller frikänande.? Men jag behövde inte flytta dit utan kunde bo kvar ett tag till på Slagsta motell, vissa dagar gick jag inte upp ur sängen dels gjorde antibiotikan att magen kronglade, vidare var jag så hemskt trött så jag bara orkade inte kliva upp vissa  dagar. Nästa erbjudande var ett boende på ett vandrar hem TVÅ bilfärjor längre ut mot enköping eller nått , jag besökte vårdsentralen i Huddinge  paradistorget en till två gånger i veckan för provtagningar och ommläggning av förband, en kompis till mig provåkte med buss sträckan, vårdsentralen paradistorget Huddinge, vandrarhemmet TVÅ FÄRGOR mot enköping två och en halv timme i var riktning, jag tyckte inte att en arbetsdag med buss byten och färgetransporter motiverade " lite " billigare boende, Hjärtsjuk, nyopererad med sjukhussjuka socialbyrån försöker att hålla i pengarna, det måste man ge socialbyrån en eloge för. Bara en sån sak att dra in en resa till mit hem för att göra en bedömning spar man in en "massa" pengar på läs bara brevet från gruppledande socialarbetaren christina östling hon har plöttsligt sittandes på sitt f....... kontor efter ca fyra månader, efter att ha lovat mig ström om två dagar som nu blivit åtta månader, kommit på att den beställning hon christina östling och birgitta nordin social o biståndsarbetare gjort hos el firman kostar några tusen till plötsligt drabbat ........vadå plötsligt efter åtta månader????.... Det enda som är oplötsligt är bestälningen som dom glömt skiska?... det har bara gått åtta små månader.

mvh

obama

ps ennu ingen el  I MORGON KAN JAG GÅ TILL APOTEKET OCH HANDLA MEDICIN OM INTE KRONOFOGDEN OCH FÖRSÄKRINGSKASSAN RÖVAT TILLBAKA EN FÖR STOR DEL. Den som lever får se , överraskningarnas tid hop med socialen och övriga myndigheter är spenande????? Eventuelt kan jag slippa canserdryckerna för några dagar, alltid något , men ropa inte hej förrens du hoppat över beckenet.

Dialoggatan. Socialvårdens biståndshotell,grindar och kameraövervakning.

 

 Vägen till Hotellet.Erikssons gestarbetares gamla bostadsrum!..

   

Självaste Hotellet.Här blev vi erbjudna toppen knark.........? 

Ovido - Quiz & Flashcards