Alla inlägg under november 2010

Av Obama Johansson - 1 november 2010 19:18


-----Ursprungligt meddelande-----
From: Thor Bruno-Sigvard
Sent: Friday, October 29, 2010 3:10 PM
To: obama.johansson@hotmail.com
Cc: Renman, Lena ; Höglund Erik
Subject: VB: Fråga från socialstyrelsen om Obama Johansson

Beslut (nedan) från socialtjänsten i Huddinge vidarebefordras för kännedom.
Socialstyrelsen ger Dig följande information:

-Socialstyrelsen har ingen befogenhet att ändra eller upphäva
socialtjänstens beslut, beslutsmotiveringar eller beräkningsgrunder. Deras
beslut kan överklagas till domstolen förvaltningsrätten. Hur det går till
ska socialtjänsten informera om.

Mvh Bruno-Sigvard Thor, inspektör.

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Conteh, Sheku [mailto:Sheku.Conteh@huddinge.se]
Skickat: den 29 oktober 2010 14:47
Till: Thor Bruno-Sigvard
Ämne: SV: Fråga från socialstyrelsen om Obama Johansson

Hej
Vi har fattat ett avslagsbeslut gällande framställan om akutmatpengar. Vi
kan inte skicka beslutet via mail men sökande kan hämta beslutet från vår
reception och vi skickar en kopia hem till honom. För övrig information kan
du kontakta min chef Ali Shahnazi 0709750248.

Sheku

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Thor Bruno-Sigvard [mailto:Bruno-Sigvard.Thor@socialstyrelsen.se]
Skickat: den 29 oktober 2010 14:41
Till: Conteh, Sheku
Ämne: VB: Fråga från socialstyrelsen om Obama Johansson

Hej! Helst svar innan dagen är slut. Mvh Bruno-Sigvard Thor, inspektör

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Thor Bruno-Sigvard
Skickat: den 29 oktober 2010 11:19
Till: 'sheku.conteh@huddinge.se'
Ämne: Fråga från socialstyrelsen

Hej! Jag vill ha skyndsam information om detta ärende, gärna per mail. Mvh
Bruno-Sigvard Thor, inspektör, Socialstyrelsen Tillsyn

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Renman, Lena
Skickat: den 29 oktober 2010 10:56
Till: Thor Bruno-Sigvard
Ämne: VB: Re: inga pengar till mat ock hyra

Hej
Jag gissar att det är dig Obama vill ha kontakt med Lena

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Höglund Erik [mailto:Erik.Hoglund@socialstyrelsen.se]
Skickat: den 29 oktober 2010 10:33
Till: Renman, Lena
Ämne: VB: Re: inga pengar till mat ock hyra

Lena,

Hamnar detta hos dig? /Erik

Sent by iAnywhere Mobile Office

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: Obama Johansson <obama.johansson@hotmail.com>
Skickat: den 29 oktober 2010 09:59
Till: "Höglund Erik"<Erik.Hoglund@socialstyrelsen.se>
Ämne: Re: inga pengar till mat ock hyra

det är obama som skriver .socialbyrånligger ovanför konsum i huddinge, jag
haräven en blogg som heter socialfalletdär ni kan få lite upplysningar.
medvhobama

From: Höglund Erik <mailto:Erik.Hoglund@socialstyrelsen.se>
Sent: Friday, October 29, 2010 9:30 AM
To: 'Obama Johansson' <mailto:obama.johansson@hotmail.com>
Subject: SV: inga pengar till mat ock hyra


Hej Obama,



För att kunna avgöra om vi på Socialstyrelsen ska kunna göra något behöver
vi veta vilken socialbyrå du menar. Om du återkommer med den informationen
kan jag lämna över dit meddelande till en handläggare som då får titta på
det.



Med vänliga hälsningar



/Erik

___________________________________________
Erik Höglund
Enhetschef
075-247 38 72

SOCIALSTYRELSEN
Region Öst
Tillsynsavdelningen
106 30 Stockholm
Växel: 075-247 30 00
www.socialstyrelsen.se <http://www.socialstyrelsen.se/>



Från: Obama Johansson [mailto:obama.johansson@hotmail.com]
Skickat: den 28 oktober 2010 16:47
Till: Höglund Erik; marie - louise Khan tamakloe; Monika andre; Ali shahnzi
hussin; Sheku Conteh; cleas Herdestam
Ämne: inga pengar till mat ock hyra



det är obama som skriver.

jag vet inte hur jag ska bete mig ,jag är dödshungrig,ockinga pengar har jag
till hyran. sosialbyrånsvarar inte när jag ringer , inte hällersvarar dessa
figure på mejl?

ni som kan sänt här fär lov att hjälpa mig, jag är desperat.? fins det nägon
stans dit jag kan fä mat, jag har hjärtfel, diabetes pluss en massa andra
småfel.

dessutom ärjag duslekteker samma som knugen men jag har ingen asistenttill
hjälp, när dessutom socialbyeäns tjänstemän trakaserar mig som inte kan
oponerar mig.

jag är utsatt fär rasism . diskrimering eller omdet bara ärjävelskak i
största allmenjhet jag ska takontakt med en reporter nesta veka han har
kollat lite ock jag är tydligen

inte ensamatt bli utsatt för sådana här övergrepp?nu sitter jag här ock
doppar gamalt bröd i gammalt sillspad .

jag villdessutom ha all sekretess borttagen från min personakt hos
socialbyrån den som vill ska ha tillgång till min personaktfråndet jag
började hos socialvärden.

onskar en laglig genomgäng av mitt fall, samt mat .

mvhobama

Ovido - Quiz & Flashcards