Alla inlägg under oktober 2009

Av Obama Johansson - 27 oktober 2009 15:35

Det är tur att vi inte lever på 1400 talet , för då hade birgitta nordin och christina östling med fler biståndsarbetare redan varit brända på bål, men nu har jag kommit i kontakt med fina och ärliga medborgare, tack gud!

Tenk att socialarbetarna kan vara så fullljugna , oärliga och tjuvaktiga, helikopterrånarna är inte en gång så förslagna

som dessa rent ut sagt " MÖRDARE"men straffen brukar hinna fatt sådana skithögar , gud brukar se till sina minsta

och då ska jag sitta vid ringsaid och njuta. Nu har jag sällskap med en SVERIGEDEMOKRAT, hon hjälper mig att samla pantflaskor detär fantasktiskt så fina meniskor det fins,

 

ser ni vad fint det ser ut, till veckan är det nog ljus i guds hus, FANTASTISKT!


mvh

obama


ps: ingen el, ingen medicin, svalt, inga pengar, det är socialbyråns förtjenst, tack så in i helvete nycket FNASK?


Av Obama Johansson - 20 oktober 2009 12:52

      HEJ IGEN DET ÄR OBAMA SOM SKRIVER.

Har varit jävligt nere ett tag , snudd på självmord, socialvårdarna som är den sista instans en utslagen medborgare i sitt hemland, ställer sitt sista hopp till " HAR SOM VANLIGT FÖRVÄGRAT EN MEDBORGARE MAT, VÄRME , STRÖM, MEDICINER

FÖR ATT DESSA BISTÅNDSARBETARE VILL SE MIG DÖD ? ELLER VAD SÄGER DU BIRGITTA NORDIN OCH CHRISTINA ÖSTLING?"

På eran egen beskrivning av er själva skulle man inte kunna kalla er för englamakerskor,men, men, skenet kan ju rymma en ulv i fårakläder , det har ju visat sig förr?

Men nu har jag fått kamrater som vill mig väl SVERIGEDEMOKRATERNA, tenk så mycken kärlek dom visar för en utslagen ,och sjuk medborgare i sitt hemland. Jag som av den" borgeligt" styrda komunen HUDDINGE, MED DRAGOVITS I SPETSEN är att betrakta som död? har föresten bett allra ödmjukast om ett sammanträffande med dragovitsh, eller va fan han nu heter Högsta hönset för Huddinge, har prövat med mejl och besök i reseptionen , men svar väntas?? eller.

Med hjälp av SVERIGEDEMOKRATERNA så sitter el-skåpet på plats , SVERIGEDEMOKRATERNA har bistått med ett kontantlån till uppsättande av el-mätarskåp, borgarna som styr Huddinge , tänker mer på att ha SKOPUTTSARAPARAT

LITE ÅT SAMMA HÅLL SOM DESSA MENISKOR JAG JÄMFÖR SOCIALVÅRDEN MED, NASISTERNA OCH DERAS GASKAMMARE,

DESSA MENISKOR ANNSÅG ATT SKOR SKULLE BLÄNKA, och det är ju vakert, eller???????

I dag betalade jag hyran 4500kr nu har jag 350kr att leva på till den 18 nov. SKILNADEN DEN HÄR MÅNADEN, FRÅN ÖVRIGA ÅR ÄR , ATT NU KOMMER SVERIGEDEMOKRATERNA TILL MIN UNDSÄTTNING, TAPPA INTE TRON PÅ MÄNSKLIGHETEN, DEN FINNS!

MVH

OBAMA

PS :socialvården ärinte värd namnet, gaskammarvakter vore nog mer rätt ,undrar hurmånga till som lever i gaskammare?

Huddinge rymmer nog mycke älende bara det kommer upp yill ytan ,jag är nog inte ensam att leva så här???eller???

vi hörs snart.


Av Obama Johansson - 15 oktober 2009 17:37

GRISSJUKAN KAN JAG INTE FÅ, JAG ÄR INGEN GRIS. Men vissa "svin" kan få flunsan med dödlig utgång, det skulle inte störa mig , jag tror faktiskt att en del har den redan? Jag är nemligen ett medium, fy fan det ser inte bra ut , för vissa.

Om jag obama är en gris , kan jag då , änmäla socialvården för djurplågeri?? då kanske jag kan få hjälp av en djurrettsaktivist att skriva en anmälan på socialtjensten, för djurplågeri ?? Eller kan man med tanke på mitt namn,

obama vackert, kanske anmäla socialbyråns tjenstemeniskor för rasism?? för det är tydligen inte DISKRIMINERING??

med vinglig hälsa har inte varit riktigt kry sista dagarna GASKAMMAREN SUGER.?det märks när kylan kommer?


PS: ennu inget besked om elen??socialen kanske inte är nöjd med el-instalarören, hoppas socialen hör av sig så man får ett besked.-58kr20091003

Av Obama Johansson - 11 oktober 2009 15:33

           Ärendet obama, igen.

Har lite svårt att hålla ordning på alla papperi mörkret, men gör så gott jag kan, till skilnad ......?

från en del som har ström OCH BELYSNING.  Pannlampa går , men.....?

Hittade ett medelande, det är äckta "ironi" men vad gör man inte för att ge sina medmäniskor

ett långt härligt liv, för det sägs att "ett gott skratt förlänger livet" har jag nu lyckats ge mina bane-

män och kvinnor en puff på vägen så är jag glad för dom. Se medelandet från Kundkraft .

  

              MVH

              ÄRENDET OBAMA

PS: skapligt pris, helt okej, men.. utan el-ström och mätare blir det billigt, eller hur birgitta nordin med annhang??

Ska kontakta gunilla H , någon skämta mig aprillo, det är ca: 70 dagar kvar till jul? ?????.

Av Obama Johansson - 11 oktober 2009 14:17

            obama hälsar!

Det slog mig när jag var på" kundmotagningen" och lämnade min tiggar ansökan jag adreserade den till en gunilla H .

Denna kvinna hade lovat mig hjälp, se. brevet, men den som tog emot min ansökan, endrade den till ett namn jag

minns sedan förut biståndsarbetaren birgitta nordin , samma kvinna som av någon anledning FÖRVÄGRAR MIG STRÖM?

Jag har inte fått veta att ström-instalationen blivit avbruten inte häller orsaken , men det är kanske inte meningen?

Kanske den andra biståndsarbetaren christina östling ska delge mig det beslutet? för mig verkar det hela totalt

som jag brukar säga, FÖRVIRRAT ? Undrar om det varit lika förvirrat under dom 25år birgitta nordin jobbat med

socialfallen," sånna som mig" som hon uttryckte sig?? skulle vara intresant att veta?? Men, men ?

Jag såg några av biståndsarbetarna som jag föreslog skulle bli aldeles utmerkta biståndsarbetare i AFGANISTAN,

där gör det inget att dom nekar hjälp, för dom har inget från början, "IRONI" att beakta ????? FY FAN FÖR SVENSKT BISTÅND, ALLA KATEGORIER. Jag kan trots allt panta tomglas, men vad ska dom arma stackarna i AFGANISTAN ta sig

till, det ÄR FÖR BEDRÖVLIGT HUR SVENSKT BISTÅND UTÖVAS???????? Är på väg till den andra inrettningen för bistånd,

socialjouren, ska kolla vad dom kan förvägra mig i dag???  Socialjouren finns i Polishuset, det stora varma huset ?

Ska höra om min gammla kompis biståndsarbetaren sune guttman, eller om han är socionom?? vill förvägra mig

något i dag, lika schansartat som på en vanlig " bandit" håll inte bara tummarna utan tårna åkså ????

          MVH

          ÄRENDET OBAMA

PS: För övrigt är allt väldigt lika förut !




Av Obama Johansson - 10 oktober 2009 15:47

           Hej det är obama som plitar.

Fick ett mejl från el-instalatören där socialtjenstens representant hade sagt upp arbetet av el-instalation,på grund av ändrade förhålanden, jag brukar påpeka att en del tjänstemän beter sig som dom har haft hjärnsläpp, vi är några socialfall som mistänker att allt inte står rätt till med möbleringen , så konstigt som en del biståndsarbetare handskas med kommunens pengar och arbeten, det förvånar oss , när biståndsarbetaren birgitta nordin börjar sladda en värre ,

då hon uttryckligen basunerat ut att hon trivs att hanskas med pengar ???? på ett förnuftigt sett. Det framgår inte av hennes resonemang om hon menar sina egna eller andras pengar , läs kommunens? Att henes personliga åsikter inte ska gälla utan lagstiftarens ska gälla är dessutom viktigt?

Det jag undrar över, OM ÄRENDET AVBRYTS BORDE INTE JAG FÅ DEL AV BESLUTET FRÅN BISTÅNDSARBETAREN

birgitta nordin,?? eller ?? jag kanske inte har med det att göra?? Det gäller ju bara elen till min bostad?????????

 
----- Original Message -----
Sent: Monday, October 05, 2009 8:27 AM
Subject: SV: ÄRENDE
Hej! Vi kommer inte att beställa detta , då förhållandena har ändrats. Tack för din hjälp.
 
Med vänlig hälsning
 
Birgitta Nordin
Utredningsassistent
08-535 377 38/535 377 00
 
HUDDINGE KOMMUN
Socialförvaltningen
Arbete och Försörjning
Försörjningsstödsenheten
 
 


Från: Walters El [mailto:info@walters-el.se]
Skickat: den 2 oktober 2009 11:35
Till: Nordin, Birgitta
Ämne: Re: ÄRENDE
Refererar till samtal 8/9-09
Ni skulle komma med skriftlig beställning på fasad mätarskåp enligt vattenfalls anvisning
Har till dags dato ej erhålligt beställning.
Är ärendet avslutat?
Taksam för svar
Vänligen Walter
mvh
ärendet obama
PS. ennu ingen el, mat likaså,medicin tiggeriet pågår, flasksammlandet likaså!!!
Av Obama Johansson - 8 oktober 2009 14:46

Var i kontakt med el-instalatören Han översände ett mail där" socialsekreteraren "  birgitta nordin, avbröt  el-instalation 

Ej att förvexla med min" privata socialsekreterare " som denna biståndsarbetaren birgitta nordin uttryckte i brev till mig ??? att birgitta absolut inte är nån" privatsekreterare " det tackar man särskikt för , raka ock klara besked , så ska det vara när man årdnat arbete och försörjning åt sig! I dag besökte jag FÖRSÄKRINGSKASSAN , för av någon anledning har bostadsbidraget uteblivit , men tänk vilket arbete dom överhopade Försäkringstjänstemennen o KVINNORNA bjuder på , Dom slavar på golvet, TACK OCH HÅLL UT! Där på Försäkringskassan var det inte tal om" privatsekreterare ", sitt ner så ska vi hjälpa dig obama att skriva till höjdarna, UNDERBART ! DET HÄR HENDER I HUDDINGE HOS FK. förra veckan besökte jag FK. i SKÄRHOLMEN , hjälpte en icke svensk kompis , parantes, samma trevliga bemötande av personalen där , trotts att dom har både skattekontor och försäkringskassa i samma lokaler, stressigt som fan, men kol personal !fantastiskt. Till skilnad från personalen på SOCIALKONTORET OCH BISTÅNDSKONTORET ARBETE OCH FÖRSÖRJNING ÅT EN DEL? Där verkar de flästa FÖRVIRRADE , morsade på Vuuko finskan jag berättade om i tidigare inlägg, verkade glad och förvirrad, i dag var inte "ärligge harry " där han kanske gått tillbaka att kränga begbil, men en som för det mästa nästan,

alltid är glad och trevlig , framför allt KOREKT ,en solglimt från skogåskontoret.

 

KONTOUTDRAG??

    

PENGAR KVAR EFTER UTMÄTNING.

   

ÄR NU INNSKRIVEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN, DET ÄR INTE BARA

FÖRSÄKRINGSKASSAN SOM SKA HA UT ALLA I JOBB , DEN SISTA

UTPOSTEN INNAN DÖDEN , SOCIALVÅRDEN ÄR AV SAMMA KALIBER ?

MAN BÖJER SIN TRASIGA LEKAMEN , BOCKAR SIN NACKE OCH LÅTER

YXHUGGET ENDA ENS LIV.

  

LOTTERIETS TOMBOLA SNURRAR, BANDITEN KANSKE GER VINST?

  

BISTÅNDSARBETARE birgitta nordin GÖR NOG SOM VANLIGT, ALLT hon FÖRMÅR????

ELLER HUR christina östling????

mvh

ÄRENDET OBAMA.

PS. AVSLUTAT ???

PS. sa jag inte det ,förvirrrrat???????









Av Obama Johansson - 7 oktober 2009 17:27

Nu är det bara att falla in i ledet igen , pengarna är slut , mat , och medisin, tigger jag, som om jag inte hade gjort något annat dom sista tio åren ???. Cansermedicinen som jag ärvt , fick jag inte dricka för distriktsläkaren , men med tanke på mina välgörare, sosialtjänsten, och deras labila handlande , var det väl en himla tur att jag bara kastade den ena lådan, inte gott , men va fan äter man inte för att känna lite mättnad? Det sista av sommarens härskna margarin , ingen el inget kylskåp , men nu är kylskåpet på väg ner genom landet . Snön lurar bakom nästa molntapp, och då får gaskammaren arbeta för fult , INGET ONT SOM INTE HAR SOCIALVÅRDEN MED SIG ???

 

Samma dag jag blev 62år tog bidraget slut , och endå hade jag bara en begränsad fäst

se tidigare artikel. Husdjuren och deras husse???

 

Den här aftonen kostade endast 20 kr , tur att det finns normala meniskor åkså .??

 

Tycker själv att jag är duktig att återvinna, detta skola bliva nya ljus, garntråd samt

lite begagnade ljus, lite mys i gaskammaren, kvällspyssel .

Hörde på omvägar att jag skulle bli utan el i vinter igen , vi får väl se , men jag är beredd ,

om socialen  råkar höra av sig , men det har gått mer en två dar sedan birgitta nordin sade att ,

sitt fint så är det varmt när du flyttar hem, hej, hopp.??? 

mvh

obama

PS.OSVOSVOSV......   

Ovido - Quiz & Flashcards