Alla inlägg den 10 september 2009

Av Obama Johansson - 10 september 2009 15:25

När jag som liten parvel läste sagan om ali baba och dom fyrtio rövarna trode jag inte att jag i vuxen ålder, vid sextio år närmare döden skulle uppleva sagans namne Ali . Men man vet aldrig tydligen när sagan liknar verkligheten.Men det är nog bara mitt gamla minne som spelar mig ett spratt, föridag har vel dom flesta rövare blivit siviliserade genom svenska misionärers gudfruktiga arbeten med främmande folk gud ske pris. Hur som hälst var jag ett tag delägare i socialbyrå i skogås " alla skattebetalarte är delägare" där jag mötte en av dom apsolut korektaste socialsekreterare jag träffat under dom år jag varit tvungen att förnedra mig och uppsöka socialbyrån. Hennes namn är Hanna Larsson en aldeles underbar mäniska, vi hade många och långa diskusioner om allehanda problem men Hanna hade alltid tid att prata med sina socialfall, jag har hört att det är många som saknar henne inom socialvården, inte för att hon var frikostig med socialvårdens bidrag utan att hon var mänsklig och korekt! Dessa egenskaper lyser med sin frånvaro på väldigt många kufar innom social och biståndsarbetarnas skrå. Ingen nämd men heller ingen glömd! brukar man vänligen tillägga.Men det är en episod som jag funderat över länge appropå ali baba och dom fyrtio rövarna när jag för många år sedan genom min behandlande läkare sökte om förtida pension med anledning att mitt hjärtfel skulle vara bestående och inte bli bettre utan bara hjälpa mig i en för tidig död. Då har jag inte räknat upp alla  mindre åkommor dom lämnar vi därhän.När dessa sjukpencionsutredningar pågår tar det lång tid ibland ett halft år då kan nan få pengar retroaktivt, jag och socialasistenten Hanna Larsson planerade för skönt det skulle bli när jag fick dessa pengar retroaktivt jag skulle kunna betala av alla skulder bli skuldfri "hurra" och slippa anlita "mitt " socialkontor mer, kunna leva av den lilla men endå med litet pusslande livs uppehållande pencionen "hurra hurra" men ack vad jag bedrog mig rövaren  tog alla pengar med motiveringe att jag hade lånat pengar till uppehälle  så dörför min käre rövare ali är jag fortfarande fjättrad till socialbyrån och kommer antagligenatt så vara till livets slut, där sprack den sagan?

mvh

obama

ps. ennu ingen el. efter åtta dagar utan medicin går det bra? inga pengar hurra.inget svar påmina ansökningar om att bli inskriven hos socialmyndigheten, jag väntar?

Ovido - Quiz & Flashcards