Alla inlägg den 27 september 2009

Av Obama Johansson - 27 september 2009 23:56

Jag är inte säker på att jag har uppfattat Huddinge Komuns riktlinjer angående socialtjänstens egentliga arbete, vilka är det man genom åren har hjälpt till arbete ?. Om det fins statistik på hur många man hjälpt till fast arbete och försörjning, då menar jag inte biståndsarbetarna, inte häller social arbetarna, för dom verkar ha arbete och försörjning livet ut?. Nej jag menar kunderna, Socialfallen!. Någon ledande person innom Huddinge komun och någon chef från socialtjensten, skulle kanske om det fins tid över kunna SVARA på någon av dessa frågor om det inte är HEMLIGA UPPGIFTER?.Det var bara en tanke som slog mig i min tomma mage, nu är nemligen biståndet slut igen?????????!.

Men,men, efter dom här åren med allehanda sköna typer innom socialvården är man härdad, jag mins en marika lagerkrans som" STORM LJÖG"  FÖR ATT JAG INTE SKULLE FÅ NÅGOT BIDRAG, och biståndet uteblev med allehanda kryptiska undanflyckter, som inte kommer att hålla i en rättegång, jag obama har mot alla odds BEVARAT NÄSTAN ALL BREVVÄXLING med de sociala tjänstemen och socialtjenstekvinnorna, BRA VA?

Ett litet innslag medans natten faller på, minnet på en dyslektiker är bettre en på di flästa?

mvh

obama

ps ennu ingen el.Börsen öppnar ner!!!! Merker ni kära läsare ,rimmet? FUL FÅR MAN VARA MEN FAN INTE DUM I HUVUDET!

God Natt Sofia med fam, Pernilla och alla vänner, men inte alla som jag känner!

Loppkorgen väntar med alla invånare?

Av Obama Johansson - 27 september 2009 02:12

Nästa ropar kundmottagaren, och då befinner vi oss inte nere på hörnet hos" ärlige Harry på hörnet" han som krenger skrotbilar till mindre bemedlade. Vi befinner "HOPPSAN DÄR FLÖG KOMMAT " en sån söt lite fluga, oss i socialtjänstens väntrum allment kallat KUNDMOTAGNINGEN, mannen bakom disken KUNDMOTAGAREN, Lagom elegant klädd inte för pråpert, utan som ärliga Harry inte exakt förtroendeingivande men vill nog framstå som det?

Ingen och jag upprepar ingen skulle med förtroende," handla"  en bil av en sådan och han kom antagligen på det för nu har han ett fast jobb på en annan bil.. nej, ursekta , jag menar så klart biståndsFIRMA, numera kallat socialens kundmottagning, alltid någon som sosialtjänsten LYKAS MED ,VAKERT SÅ?....eller hur" Harry Du har ARBETE OCH FÖRSÖRJNING !eller ?." Ärlige Harry" eller vad han kan heta har aldrig svarat när jag presenterat mig?

Däremot skulle "Ärlige Harry" vid ett tillfälle ringa på vakter så att dom fick kasta ut mig i snödrivorna, "Ärlige Harry" hade nämligen brottom till lunch , vid det här tillfälet kom jag från Södertälje Sjukhus och bodde på Slagsta Motell

, nyopererad hoppsydd med en massa styngn och med en begynande sjukhussjuka. Att jag över huvud taget hade någonstans att bo kan jag inte tacka socialvårdens hjälpsamma socionomer ,dom ville av hela sinna hjärtan att jag skulle hem till GASKAMMAREN, men tacka för mitt liv kann jag göra till SJUKSKÖTERSKOR OCH LÄKARE på Södertälje Sjukhus

dessa underbara personer kämpade mot socialtjänsten en hel dag för att jag skulle komma till något boende med mänskliga förtecken, vilket blev Slagsta Motel, med en aldeles underbar personal, någon där uppe måste trots allt tycka om mig.

Mvh

obama

ps ennu ingen el. Fortsättning följer om "Ärliga Harry och hans kumpaner i branshen.

Ovido - Quiz & Flashcards